MEDEDELING

COVID-19 & vakantie

Alle informatie over vakanties in coronatijd en de antwoorden op veelgestelde vragen vindt u hier. In verband met het oranje reisadvies wereldwijd van de Nederlandse overheid en het rode reisadvies wereldwijd van de Belgische overheid, informeren wij alle Nederlandse klanten met vertrek tot en met 15/5/21 en alle Belgische klanten met vertrek tot en met 19/4/21. Dit doen wij op volgorde van vertrekdatum. Daarom vragen wij u ook vriendelijk om bericht van ons af te wachten. We willen iedereen zo goed mogelijk helpen!

Bedankt voor uw begrip in deze uitzonderlijke situatie!

Veelgestelde vragen over corona & vakanties

Geeft Euronature geldteruggarantie?

Krijg ik geld terug als ik mijn vakantie boek en het kan niet doorgaan in verband met COVID-19?

U boekt bij Euronature met geldteruggarantie in het geval dat uw verblijf geannuleerd wordt met betrekking tot COVID-19. U ontvangt geen nieuw voucher meer maar binnen 14 dagen uw geld terug, ook als u een coronavoucher ingewisseld heeft.

> Meer informatie over de geldteruggarantie

Hoe zit het met coronamaatregelen op de naturistenterreinen?

Veel naturistische bestemmingen zijn landelijk gelegen, ruim opgezet en dus bij uitstek geschikt voor social distancing. Gezondheidsautoriteiten leggen voorschriften op aan alle accommodatiehouders waar zij zich verplicht aan moeten houden. Dit draagt bij aan de veiligheid van iedereen. Dit heeft onder meer betrekking op hygiëne, het vermijden van drukte en het houden van voldoende afstand. Er gelden specifieke processen voor aankomst, vertrek en verplaatsingen op het terrein om contact te beperken. Voor de accommodaties zijn reinigings- en desinfectieprotocollen opgesteld die uitgevoerd moeten worden volgens de voorschriften.
Faciliteiten zijn in principe gewoon toegankelijk behalve wanneer het met hygiëne niet toelaatbaar is zoals bij massages. Op sportvelden is het raadzaam een eigen bal mee te nemen. Restaurants, zwembaden, sauna en stranden zijn toegankelijk waarbij iedereen de vereiste afstand van elkaar moet handhaven, ook als u in het zwembad ligt.

 

Maatregelen ter plaatse die u verder zou kunnen verwachten zijn onder meer deze:

  • Zwembaden, sanitairgebouwen en spafaciliteiten worden extra vaak gereinigd en gedesinfecteerd;
  • Ligbedden bij het zwembad worden gedurende het verblijf aan vaste personen of kamernummers toegewezen;
  • Meer ruimte tussen tafels in restaurants, op terrassen en tussen de ligbedden bij het zwembad;
  • Het eten wordt uitgedeeld in plaats van een ontbijt- of dinerbuffet;
  • Afhaalmaaltijden;
  • Er zijn terreinen die gezamenlijke diners aanbieden in aangepaste vorm: gescheiden tafels of er worden tafels tussengezet voor meer ruimte;
  • Restricties op het aantal personen in sanitairgebouwen, de receptie etc;
  • Eénrichtingsverkeer bij de receptie;
  • Personeel dat gezichtsmaskers en handschoenen draagt;
  • Er zijn hotels die ervoor zorgen dat kamers minimaal 24 uur niet bezet zijn alvorens er nieuwe gasten in komen;
  • Gebruik van ozon generatoren om de lucht te reinigen in accommodaties;
  • Verplicht gebruik van desinfecterende handgel;
  • Inchecken per e-mail zodat u bij aankomst niet naar de receptie hoeft;
  • Een temperatuurmeting bij aankomst.
  • Mondkapje kan verplicht zijn bij restaurant (niet aan tafel, wel bij verplaatsingen), bar, receptie of winkel. Neem dus mondkapjes mee op vakantie.
  • Reserveren verplicht voor de kidsclub
Zijn er ook hygiëne maatregelen voor huurauto's?

Wij werken samen met Sunny Cars, een betrouwbare partner voor autohuur. De hygiëne maatregelen die gelden voor het betreffende verhuurkantoor waar u de huurauto ophaalt, staan vermeld in de huurvoorwaarden. Op alle verhuurkantoren houden de medewerkers zich netjes aan de maatregelen zoals de veilige afstand, er zijn spatschermen geplaatst en medewerkers dragen mondkapjes en handschoenen. Alle huurauto's worden extra goed schoongemaakt, met name de veel aangeraakte delen zoals het stuur, de versnellingspook en de autosleutel worden extra gedesinfecteerd.

Kan ik mijn vliegticket omboeken?

Op dit moment boeken wij bij voorkeur vliegtickets die flexibel om te boeken zijn. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.

Kan ik de restantbetaling van mijn geboekte vakantie uitstellen?

U moet er in eerste instantie vanuit gaan dat uw vakantie gewoon doorgaat en zo wordt uw boeking dus ook behandeld. De accommodatie-eigenaar houdt de geboekte accommodatie voor u vrij, eventuele vliegtickets, huurauto of transfer blijven ook voor u gereserveerd. Al die partijen voldoen dus aan de verplichting die voortvloeit uit de reisovereenkomst. Ook van de klant wordt verwacht dat die voldoet aan zijn of haar verplichting en de betalingen voldoet binnen de gestelde betalingstermijnen.

 

Wij zijn aangesloten bij ANVR en SGR, wat betekent dat uw betaalde reissom in ieder geval is verzekerd. Mocht binnen 14 dagen voor vertrek blijken dat uw reis geen doorgang kan vinden door COVID-19, dan wordt de reis kosteloos omgeboekt of geannuleerd met geldteruggarantie. Voor u als klant zijn er geen risico's.

Ga goed voorbereid op vakantie

Coronatest nodig?

Meer informatie & 10% korting op een PCR-test via Euronature

Geldteruggarantie

Negatief reisadvies op uw bestemming? Geen zorgen.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief
Contactgegevens

Kunnen wij u helpen?

ma-vr: 09:00 - 17:30 uur za: 09:00 - 14:00 uur
Stuur ons een e-mail