Boeken in coronatijd
De zekerheden van Euronature

COVID-19 & Vakantie boeken

Alle informatie over vakantie boeken bij Euronature in coronatijd en de antwoorden op veelgestelde vragen vindt u hier.

Hier kunt u van op aan

 

  • Euronature is aangesloten bij ANVR en dat betekent dat wij de voorwaarden van ANVR volgen. De ANVR hanteert strikte normen voor het lidmaatschap en waarborgt hiermee het kwaliteitsniveau van haar leden. Deze reis- en boekingsvoorwaarden zijn overeengekomen met de Consumentenbond.

 

  • Euronature is aangesloten bij SGR dus alle betalingen zijn gedekt. Op alle pakketreizen en op alle individuele overeenkomsten van verblijf of vervoer (met uitzondering van losse overeenkomsten van luchtvervoer en autohuur), is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) van toepassing.

Boeken bij Euronature vanaf 15 juli 2021

  • Euronature garandeert terugbetaling van uw verblijf binnen 14 dagen met aftrek van verwerkingskosten van € 39 wanneer de overheid het reisadvies voor uw vakantiebestemming aanpast binnen 10 dagen voor vertrek, behalve als de annuleringsvoorwaarden van de accommodatieverstrekker hiervan afwijken. Conform de ANVR-boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten gelden de annuleringsvoorwaarden van de accommodatieverstrekker. Deze zullen desgewenst bij boeking aan u medegedeeld worden.

 

  • Euronature garandeert volledige terugbetaling van autohuur via Sunny Cars en luchthaventransfers in geval van een negatief reisadvies binnen 10 dagen voor vertrek. Er vindt geen restitutie plaats van vliegtickets en ferry overtochten. Hiervoor gelden de voorwaarden van de betreffende vervoersmaatschappij.

 

  • Omboeken naar een andere bestemming of de vakantie verplaatsen naar een later moment is vaak ook mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op.

 

  • Wij constateren dat veel vakantiegangers ondanks een negatief reisadvies toch hun vakantie doorzetten. Wij adviseren u om altijd uw reisverzekering te raadplegen zodat u weet waar u aan toe bent (bij voorkeur voor boeking).

Veelgestelde vragen over corona & vakanties

Wat betekenen de kleurcodes van de reisadviezen?

Zowel de Nederlandse als de Belgische overheid hanteren kleurcodes per land of regio. Dit betekenen ze:

 

Nederland:

  • Groen = u kunt reizen, er zijn geen veiligheidsrisico's
  • Geel = let op, er zijn veiligheidsrisico's
  • Oranje = alleen noodzakelijk reizen
  • Rood: u kunt er niet naartoe reizen

 

België:

  • Groen: regio’s of landen waarvoor een laag risico op besmetting is vastgesteld
  • Oranje: regio’s of landen waarvoor een matig risico op besmetting is vastgesteld
  • Rood: regio’s of landen waar personen een hoog risico op besmetting lopen

 

Wat betekent het dat Nederland rood is op de Europese coronakaart?

Het EDCD (het Europese RIVM) geeft Europese landen een kleur die gerelateerd is aan het aantal besmettingen en positieve coronatests in een land. Landen bepalen aan de hand van die coronakaart zelf óf en welke inreisbeperkingen ze hanteren. Er is niet één vaste standaard waaraan alle landen moeten voldoen en de maatregelen verschillen dus per land. 

 

Met een coronabewijs voor reizen met de CoronaCheck (EU Digitaal Corona Certificaat) waarin staat dat u óf gevaccineerd bent, óf corona heeft gehad, óf negatief getest bent, kunt u in principe vrij rondreizen binnen de EU, maar als Nederland (donker)rood is, kunt u zoals gezegd te maken krijgen met aanvullende maatregelen van uw vakantieland. Denk hierbij aan zaken als een recente negatieve testuitslag, een gezondheidsverklaring en een passagier locatie formulier (PLF).

 

Check daarom altijd het actuele reisadvies van uw vakantieland:

 

> Reisadviezen Nederlandse overheid Wijs op Reis

> Reisadviezen van de Belgische overheid

 

 

Kan ik de restantbetaling van mijn geboekte vakantie uitstellen?

U moet er in eerste instantie vanuit gaan dat uw vakantie gewoon doorgaat en zo wordt uw boeking dus ook behandeld. De accommodatie-eigenaar houdt de geboekte accommodatie voor u vrij, eventuele vliegtickets, huurauto of transfer blijven ook voor u gereserveerd. Al die partijen voldoen dus aan de verplichting die voortvloeit uit de reisovereenkomst. Ook van de klant wordt verwacht dat die voldoet aan zijn of haar verplichting en de betalingen voldoet binnen de gestelde betalingstermijnen.

 

Wij zijn aangesloten bij ANVR en SGR, wat betekent dat uw betaalde reissom in ieder geval is verzekerd. Mocht binnen 10 dagen voor vertrek blijken dat uw reis geen doorgang kan vinden door COVID-19, dan wordt de reis kosteloos omgeboekt of geannuleerd waarbij we voor restitutie de richtlijnen van de ANVR voorwaarden volgen.

Kan ik mijn vliegticket omboeken?

Op dit moment boeken wij bij voorkeur vliegtickets die flexibel om te boeken zijn. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.

Hoe zit het met coronamaatregelen op de naturistenterreinen?

Veel naturistische bestemmingen zijn landelijk gelegen, ruim opgezet en dus bij uitstek geschikt voor social distancing. Gezondheidsautoriteiten leggen voorschriften op aan alle accommodatiehouders waar zij zich verplicht aan moeten houden. Dit draagt bij aan de veiligheid van iedereen. Dit heeft onder meer betrekking op hygiëne, het vermijden van drukte en het houden van voldoende afstand. Er gelden specifieke processen voor aankomst, vertrek en verplaatsingen op het terrein om contact te beperken. Voor de accommodaties zijn reinigings- en desinfectieprotocollen opgesteld die uitgevoerd moeten worden volgens de voorschriften.
Faciliteiten zijn in principe gewoon toegankelijk behalve wanneer het met hygiëne niet toelaatbaar is zoals bij massages. Op sportvelden is het raadzaam een eigen bal mee te nemen. Restaurants, zwembaden, sauna en stranden zijn toegankelijk waarbij iedereen de vereiste afstand van elkaar moet handhaven, ook als u in het zwembad ligt.

 

Maatregelen ter plaatse die u verder zou kunnen verwachten zijn onder meer deze:

  • Zwembaden, sanitairgebouwen en spafaciliteiten worden extra vaak gereinigd en gedesinfecteerd;
  • Ligbedden bij het zwembad worden gedurende het verblijf aan vaste personen of kamernummers toegewezen;
  • Meer ruimte tussen tafels in restaurants, op terrassen en tussen de ligbedden bij het zwembad;
  • Het eten wordt uitgedeeld in plaats van een ontbijt- of dinerbuffet;
  • Afhaalmaaltijden;
  • Er zijn terreinen die gezamenlijke diners aanbieden in aangepaste vorm: gescheiden tafels of er worden tafels tussengezet voor meer ruimte;
  • Restricties op het aantal personen in sanitairgebouwen, de receptie etc;
  • Eénrichtingsverkeer bij de receptie;
  • Personeel dat gezichtsmaskers en handschoenen draagt;
  • Er zijn hotels die ervoor zorgen dat kamers minimaal 24 uur niet bezet zijn alvorens er nieuwe gasten in komen;
  • Gebruik van ozon generatoren om de lucht te reinigen in accommodaties;
  • Verplicht gebruik van desinfecterende handgel;
  • Inchecken per e-mail zodat u bij aankomst niet naar de receptie hoeft;
  • Een temperatuurmeting bij aankomst.
  • Mondkapje kan verplicht zijn bij restaurant (niet aan tafel, wel bij verplaatsingen), bar, receptie of winkel. Neem dus mondkapjes mee op vakantie.
  • Reserveren verplicht voor de kidsclub
Zijn er ook hygiëne maatregelen voor huurauto's?

Wij werken samen met Sunny Cars, een betrouwbare partner voor autohuur. De hygiëne maatregelen die gelden voor het betreffende verhuurkantoor waar u de huurauto ophaalt, staan vermeld in de huurvoorwaarden. Op alle verhuurkantoren houden de medewerkers zich netjes aan de maatregelen zoals de veilige afstand, er zijn spatschermen geplaatst en medewerkers dragen mondkapjes en handschoenen. Alle huurauto's worden extra goed schoongemaakt, met name de veel aangeraakte delen zoals het stuur, de versnellingspook en de autosleutel worden extra gedesinfecteerd.

Ga goed voorbereid op vakantie

Coronatest nodig?

Lees hier alles over coronatesten

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief
Contactgegevens

Kunnen wij u helpen?

ma-vr: 09:00 - 17:30 uur za: 09:00 - 14:00 uur
Stuur ons een e-mail