MEDEDELING

Veelgestelde vragen

COVID-19 en vakantie

Update COVID-19 - 31 juli 2020 - 16.10 uur

 

Reisbeperking Kroatië per 21/7

Omdat de besmettingsgraad van COVID-19 in Kroatië is toegenomen heeft de Nederlandse overheid het reisadvies van Kroatië aangepast van geel naar oranje (alleen noodzakelijke reizen). Onze medewerkers informeren alle klanten die momenteel in Kroatië zitten en de klanten die nog moeten vertrekken naar Kroatië, op volgorde van vertrekdatum. Wegens enorme drukte verzoeken wij u daarom vriendelijk om bericht van ons af te wachten. Dank voor uw begrip!

 

Let op: code oranje is alleen van toepassing als u in Nederland woonachtig bent. Voor klanten uit alle andere landen van Europa is de beperking voor Kroatië niet van toepassing. Voor deze landen is Kroatië wel een veilige bestemming.


Klanten die vanaf woensdag 5/8 aankomen adviseren wij de website van de overheid regelmatig te checken en nog even geduldig af te wachten tot er meer bekend is. Wij verzoeken u vriendelijk om bericht van ons af te wachten.

 

Als u terugkeert uit Kroatië met de auto, dan kunt u wel door Slovenië reizen maar u moet binnen 12 uur dit land verlaten omdat Kroatië niet langer op de lijst met veilige landen staat.

 

Reisbeperking Barcelona per 28/7

Het aantal COVID-besmettingen is gestegen in de stad Barcelona en haar randgemeenten (Groot-Barcelona). De Nederlandse overheid heeft het reisadvies van deze regio daarom aangepast van geel naar oranje (alleen noodzakelijke reizen). Toeristisch bezoek wordt afgeraden. Vliegt u naar Barcelona, reis dan direct zonder te stoppen in ‘oranje’ gebied, om te rusten of te tanken, vanaf het vliegveld door naar uw vakantiebestemming in het ‘gele’ gebied. Dit geldt ook voor de terugreis. Voor de rest van Spanje blijft kleurcode geel van kracht, wat betekent dat er gewoon gereisd kan worden.

 

Wij houden de ontwikkelingen rondom COVID-19 voortdurend in de gaten. De gezondheid en veiligheid van onze klanten heeft onze prioriteit!

 

Het reisadvies voor de bestemming waar ik nu verblijf is gewijzigd van geel naar oranje. Moet ik mijn vakantie nu afbreken?

In principe hoeft u uw vakantie niet verplicht af te breken. Dit is alleen noodzakelijk indien dit wordt geadviseerd door de Nederlandse of lokale overheid. U kunt uw vakantie dus gewoon afmaken, wellicht met enige aanpassingen. 

 

Kan ik mijn vakantie voor 2020 gewoon boeken?
Ja, bij Euronature boekt u nu met Geld Terug-garantie. U kunt tot kort voor vertrek uw verblijf flexibel annuleren met de garantie op volledige terugbetaling in geval van annulering met betrekking tot COVID-19. Omboeken van dezelfde bestemming naar een later moment is ook mogelijk.

Bij boekingen tot 5 juni was geld terug helaas niet mogelijk en werd een voucher verstrekt, maar omdat wij nu nieuwe afspraken hebben gemaakt bestaat deze mogelijkheid vanaf nu wel.


Euronature garandeert volledige terugbetaling van uw verblijf in de onderstaande gevallen van annulering veroorzaakt door COVID-19:

  • De naturistenbestemming is niet toegankelijk vanwege reisbeperkingen gerelateerd aan COVID-19
  • U woont in een gebied waar reisbeperkingen gerelateerd aan COVID-19 gelden en u kunt niet naar de naturistenbestemming reizen.
  • De overheid geeft een negatief reisadvies af (rood/oranje).

 

Actievoorwaarden:

  • Geldig voor nieuwe boekingen gemaakt vanaf 5 juni t/m 31 augustus 2020
  • Vertrek moet zijn in 2020
  • Voor vliegtickets gelden de voorwaarden van de betreffende vervoersmaatschappij. Onze medewerkers informeren u graag.
  • De actie geldt ook voor autohuur via Sunny Cars
  • Kiest u voor het omboeken van uw vakantie naar een later moment en is de nieuwe vakantie duurder, dan betaalt u het prijsverschil bij. Is de nieuwe vakantie goedkoper, dan betalen wij u het verschil terug.

 

Hoe zit het met coronamaatregelen en de faciliteiten op de naturistenterreinen?

Veel naturistische bestemmingen zijn landelijk gelegen, ruim opgezet en dus bij uitstek geschikt voor social distancing. Gezondheidsautoriteiten leggen voorschriften op aan alle accommodatiehouders waar zij zich verplicht aan moeten houden. Dit draagt bij aan de veiligheid van iedereen. Dit heeft onder meer betrekking op hygiëne, het vermijden van drukte en het houden van voldoende afstand. Er gelden specifieke processen voor aankomst, vertrek en verplaatsingen op het terrein om contact te beperken. Voor de accommodaties zijn reinigings- en desinfectieprotocollen opgesteld die uitgevoerd moeten worden volgens de voorschriften.
Faciliteiten zijn in principe gewoon toegankelijk behalve wanneer het met hygiëne niet toelaatbaar is zoals bij massages. Op sportvelden is het raadzaam een eigen bal mee te nemen. Restaurants, zwembaden, sauna en stranden zijn toegankelijk waarbij iedereen de vereiste afstand van elkaar moet handhaven, ook als u in het zwembad ligt. Er is op dit moment geen enkel naturistenterrein dat een tijdslot hanteert voor het zwembad.

 

Maatregelen ter plaatse die u verder zou kunnen verwachten zijn onder meer deze:

  • Zwembaden, sanitairgebouwen en spafaciliteiten worden extra vaak gereinigd en gedesinfecteerd;
  • Ligbedden bij het zwembad worden gedurende het verblijf aan vaste personen of kamernummers toegewezen;
  • Meer ruimte tussen tafels in restaurants, op terrassen en tussen de ligbedden bij het zwembad;
  • Het eten wordt uitgedeeld in plaats van een ontbijt- of dinerbuffet;
  • Afhaalmaaltijden;
  • Er zijn terreinen die gezamenlijke diners aanbieden in aangepaste vorm: gescheiden tafels of er worden tafels tussengezet voor meer ruimte;
  • Restricties op het aantal personen in sanitairgebouwen, de receptie etc;
  • Eénrichtingsverkeer bij de receptie;
  • Personeel dat gezichtsmaskers en handschoenen draagt;
  • Er zijn hotels die ervoor zorgen dat kamers minimaal 24 uur niet bezet zijn alvorens er nieuwe gasten in komen;
  • Gebruik van ozon generatoren om de lucht te reinigen in accommodaties;
  • Verplicht gebruik van desinfecterende handgel;
  • Inchecken per e-mail zodat u bij aankomst niet naar de receptie hoeft;
  • Een temperatuurmeting bij aankomst.
  • Mondkapje kan verplicht zijn bij restaurant (niet aan tafel, wel bij verplaatsingen), bar, receptie of winkel. Neem dus mondkapjes mee op vakantie.
  • Reserveren verplicht voor de kidsclub

 

Hoe zit het met formulieren die ingevuld moeten worden op luchthavens, bij grensovergangen etc? Wanneer krijg ik daar informatie over?

U ontvangt van ons tijdig alle informatie bij uw reisbescheiden. We raden u aan deze belangrijke informatie goed door te nemen. De regels wisselen per land of zelfs per regio.

> Kijk alvast op euronature.nl/reisinformatie

 

Kan ik de restantbetaling van mijn geboekte vakantie uitstellen?
U moet er in eerste instantie vanuit gaan dat uw vakantie gewoon doorgaat en zo wordt uw boeking dus ook behandeld. De accommodatie-eigenaar houdt de geboekte accommodatie voor u vrij, eventuele vliegtickets, huurauto of transfer blijven ook voor u gereserveerd. Al die partijen voldoen dus aan de verplichting die voortvloeit uit de reisovereenkomst. Ook van de klant wordt verwacht dat die voldoet aan zijn of haar verplichting en de betalingen voldoet binnen de gestelde betalingstermijnen. Wij zijn aangesloten bij ANVR en SGR, wat betekent dat uw betaalde reissom in ieder geval is verzekerd. Mocht blijken dat uw reis geen doorgang kan vinden door COVID-19, dan wordt de reis kosteloos omgeboekt of geannuleerd. Voor u als klant zijn er geen risico's.

 

Ik wil niet meer op vakantie. Kan ik mijn vakantie vanwege COVID-19 annuleren?
Vakantie is in heel veel landen gewoon weer mogelijk. Wilt u alsnog annuleren dan gelden hiervoor de standaard annuleringsvoorwaarden. Omboeken naar een latere datum dit jaar is vaak ook mogelijk.

 

Ik ga later dit jaar op vakantie buiten Europa. Welke oplossingen worden aangeboden door Euronature?
Heeft u een boeking gedaan met aankomst op langere termijn in een land waar nu beperkende maatregelen gelden (code oranje/rood) adviseren wij voorlopig even af te wachten, omdat het reisadvies ook weer gewijzigd kan worden. In het geval van een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken met code oranje/rood nemen wij, afhankelijk van uw vertrekdatum, contact met u op. Samen zullen wij zoeken naar een passend alternatief.

 

Een reisadvies is altijd van kracht voor een door de overheid gestelde periode. Wanneer een negatief reisadvies wordt uitgeroepen heeft dit dus betrekking op reizen binnen deze specifieke periode. Wanneer uw boeking plaatsvindt buiten de gestelde termijn kan dit dan ook te allen tijde alleen gewijzigd worden conform onze standaard voorwaarden.

 

Kan ik een vliegticket van Transavia omboeken?
Heeft u een vliegticket van Transavia geboekt met vertrek in de periode van 3 juni t/m 30 september 2020, dan kunt u uw vlucht naar dezelfde bestemming zonder wijzigingskosten verplaatsen naar uiterlijk 31 maart 2021. Is het nieuwe ticket duurder dan het oorspronkelijke ticket, dan betaalt u wel het prijsverschil tussen deze tickets.

 

Is vliegen veilig?
Euronature werkt samen met betrouwbare partners zoals KLM, Transavia, TUI Fly en Brussels Airlines. Deze maatschappijen nemen extra gezondheidsmaatregelen. Het is vanaf nu verplicht om tijdens het in- en uitstappen en aan boord een mondkapje te dragen. Deze moet u zelf meenemen. De vliegtuigen worden vaker en grondiger gereinigd en de service aan boord is ook aangepast.
> Veilig vliegen met Transavia

> Veilig vliegen met Brussels Airlines

> Veilig vliegen met TUI Fly
> Bekijk het filmpje van KLM

 

Zijn er ook hygiëne maatregelen voor huurauto's?
Wij werken samen met Sunny Cars, een betrouwbare partner voor autohuur. De hygiëne maatregelen die gelden voor het betreffende verhuurkantoor waar u de huurauto ophaalt, staan vermeld in de huurvoorwaarden. Op alle verhuurkantoren houden de medewerkers zich netjes aan de maatregelen zoals de veilige afstand, er zijn spatschermen geplaatst en medewerkers dragen mondkapjes en handschoenen. Alle huurauto's worden extra goed schoongemaakt, met name de veel aangeraakte delen zoals het stuur, de versnellingspook en de autosleutel worden extra gedesinfecteerd.

 

Wat is het actuele reisadvies?
Het reisadvies welke door het Ministerie van Buitenlandse Zaken wordt vastgesteld is afhankelijk per land of zelfs per regio en wijzigt op dit moment regelmatig. Wilt u voor uw vakantiebestemming het reisadvies checken? Wij adviseren u de website van Buitenlandse Zaken te bezoeken:
Nederland: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
België: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen

 

Hoe blijf ik tijdens mijn vakantie op de hoogte van het actuele reisadvies?
Wij adviseren u om de reisapp van Buitenlandse Zaken op uw telefoon te zetten. Met deze reisapp krijgt u, ook tijdens uw reis, actuele reisadviezen.
> Meer informatie

 

Welke maatregelen zijn van toepassing in mijn vakantieland?
Voor meer informatie over maatregelen in uw vakantieland verwijzen wij u graag door naar de ANWB Reiswijzer:
> ANWB Reiswijzer Europa

 

Stel dat ik op vakantie gezondheidsklachten krijg, wat moet ik dan doen?

Neem ter plaatse contact op met een huisarts of met de alarmcentrale van uw reisverzekering.

 

Waar kan ik meer informatie vinden over het coronavoucher?
Op de website van ANVR waar wij bij aangesloten zijn vindt u meer informatie.
> Meer informatie

 

> Bekijk ook dit animatiefilmpje

Hierin wordt uitgelegd wat het nut en vooral wat het belang van deze voucher is.

 

Volgt Euronature het advies van ANVR?
Jazeker, wij zijn aangesloten bij ANVR. Ook de ANVR heeft een lijst met veelgestelde vragen over COVID-19 die u hier kunt raadplegen:
> Website ANVR

 

Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik wil annuleren vanwege COVID-19?
U kunt het beste contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij waar u uw annuleringsverzekering heeft afgesloten. Op de website van Independer staat een overzicht van de meeste verzekeringen die u hier ook kunt raadplegen:
> Independer

 

Ik wil graag langskomen op het reisbureau van Euronature in verband met het boeken en betalen van mijn vakantie. Kan dat?
Nee. Wij zijn geopend, maar wij ontvangen wegens coronavirus maatregelen tijdelijk geen bezoekers op ons reisbureau. Wij verzoeken u telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 - 14.00 uur. Zon- en feestdagen zijn wij gesloten.

Boeken

Hoe kan ik boeken?

U kunt op 3 manieren een boeking doen:

  1. U kunt 24 uur per dag via onze website een boeking maken
  2. Per e-mail: info@euronature.nl
  3. Voor persoonlijk advies kunt u telefonisch contact met ons opnemen: +31 (0) 416 35 20 40.

 

Kiest u voor optie 1, dan ontvangt u korting op de reserveringskosten.

 

De boeking is op aanvraag. Wat betekent dat?
Verschillende van onze accommodaties zijn op aanvraag. Dit houdt in dat wij moeten overleggen met de buitenlandse verhuurder of de accommodatie vrij is. U hoort zo snel mogelijk, uiterlijk binnen twee werkdagen, of het voor u is gereserveerd.

 

Kan ik een optie nemen?
In veel gevallen is dat voor 24 uur wel mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze medewerkers.

  

Kan ik een voorboeking maken voor volgend jaar?
Heeft u al een accommodatie voor het volgende seizoen op het oog? Dan kunt u telefonisch of per e-mail een voorboeking maken. Zodra het aanbod boekbaar is, boeken wij uw reservering in (mits deze natuurlijk in ons nieuwe aanbod voorkomt).

 

Hoe boek ik een lastminute?

Een lastminute boekt u op dezelfde wijze als een normale boeking. Onze medewerkers zullen de boeking direct na ontvangst behandelen. U kunt op werkdagen wat ons betreft nog boeken op de dag van vertrek.

 

Kan ik bij Euronature ook vliegtickets boeken?
Euronature kan ook vliegtickets voor u reserveren. Wij boeken de vluchten uitsluitend bij gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen. Tarieven van vliegtickets zijn op aanvraag. Neemt u voor de actuele tarieven contact op met één van onze medewerkers door te bellen naar +31(0)416 35 20 40 of stuur een mail naar info@euronature.nl.

 

Ik wil graag vliegtickets boeken met vertrek vanaf een regionale luchthaven. Kan ik dat boeken bij Euronature?

Ja, naar een groot aantal bestemmingen kunt u vertrekken vanaf een regionale luchthaven. Neem hiervoor contact op met onze medewerkers via tel. +31 (0)416 35 20 40 of stuur een e-mail naar info@euronature.nl.

 

Kan ik bij Euronature ook een huurauto boeken?

Informeer voor de mogelijkheden en tarieven bij onze medewerkers. Liever zelf uw autohuur boeken? Ook dat kan eenvoudig via onze website.

> Zoek en boek een huurauto

 

Kan ik bij Euronature ook een ferry overtocht boeken?

Euronature kan voor u ook de ferry overtocht naar bijvoorbeeld Corsica boeken. Informeer voor de mogelijkheden en tarieven bij onze medewerkers. Liever zelf uw overtocht boeken? Ook dat kan via onze website.

> Zoek en boek een ferry overtocht

 

 

 

Reserveringsbevestiging / factuur

Wanneer krijg ik een reserveringsbevestiging / factuur?

Zodra u een boeking heeft gedaan, ontvangt u per e-mail een bevestiging van de reserveringsaanvraag. Zodra de boeking in onze systemen is verwerkt ontvangt u, ook weer per e-mail, een reserveringsbevestiging/factuur. Doorgaans is dit in 1 werkdag. Indien u binnen 3 dagen niets ontvangen heeft, verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Via internetbankieren of een bankopdracht kunt u de aanbetaling en het restant van de reissom naar ons overmaken onder vermelding van uw factuurnummer.

 

Onze bankgegevens:

 

Rabobank IBAN: NL84RABO0334236002 (BIC: RABONL2U)

Belfius (België) IBAN: BE11 779-5936705-48 (BIC: GKCCBEBBE)

 

U kunt de reissom ook contant betalen in ons kantoor in Sprang-Capelle.

 

Hoeveel bedraagt de aanbetaling?

Na de boeking ontvangt u de bevestiging met daarbij de betalingsvoorwaarden. De aanbetaling is 15% van de totale reissom. In geval van vervoer verricht door luchtvaartmaatschappijen, trein-, ferry- of busmaatschappijen zullen deze kosten in het geheel bij de aanbetaling in rekening worden gebracht. Ook dienen de kosten van de eventueel afgesloten annuleringsverzekering met de poliskosten en de assurantiebelasting, de boekingskosten van eventuele vervoerstickets (vanaf € 19,00 tot maximaal € 29,00 per ticket, voor Business Class tickets gelden andere tarieven), het calamiteitenfonds (€ 2,50 per boeking) en de reserveringskosten (€ 22,50 per boeking) te worden voldaan. Wilt u dat wij ook het online inchecken van uw vliegticket verzorgen, dan rekenen wij € 7,50 p.p. De aanbetaling dient binnen 14 dagen na de boekingsdatum voldaan te zijn aan Euronature B.V.

 

Wanneer dient het restant voldaan te zijn?

Het restantbedrag dient 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Wanneer u binnen zes weken voor vertrek boekt, dient u het totale bedrag per ommegaande in één keer over te maken.

 

Mag ik ook het hele bedrag in één keer betalen?

Dit is geen probleem. Vermeld bij de betaling wel duidelijk uw factuurnummer.

 

Is mijn (aan)betaling ontvangen?

Wij versturen geen bevestiging van de betalingsontvangst. Uw eigen bankafschrift of uw stortingsbewijs dient als betalingsbewijs.

 

Wij willen apart betalen, kan dat?

Dit is mogelijk. De reizigers dienen ieder bij de overschrijving wel duidelijk het factuurnummer te vermelden zodat onze financiële administratie weet bij welke boeking de betaling hoort.

 

Reisbescheiden

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

U ontvangt de reisbescheiden uiterlijk 1 week voor vertrek per e-mail.

 

Waaruit bestaan de reisbescheiden?

De reisbescheiden bestaan uit algemene reisinformatie, informatie over de geboekte bestemming of accommodatie, een routesuggestie, accommodatievoucher, indien geboekt vliegtickets en/of autohuurvoucher.

 

Ik heb lastminute geboekt. Hoe ontvang ik de reisbescheiden zo kort voor vertrek?

U ontvangt uw reisbescheiden na betaling per e-mail. Indien de betaling op de dag van vertrek plaatsvindt, vragen wij u om een schermafdruk van uw overboeking/betaling. Vliegtickets kunnen wij ook eventueel voor u klaar laten leggen bij een servicebalie op de luchthaven.

 

Ontvang ik een routebeschrijving?

Bij de reisbescheiden vindt u een link naar Google Maps en de GPS-coördinaten van uw bestemming die u kunt invullen in uw navigatiesysteem.

 

 

Annuleren of wijzigen

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Annuleringen dient u schriftelijk bij ons te melden. Een medereiziger is niet hoofdelijk aansprakelijk en kan daarom geen annulering doorgeven. Voor een compleet overzicht en specifieke annuleringsvoorwaarden verwijzen we u naar onze algemene voorwaarden.

 

Wat zijn de kosten van een annulering?

Een overzicht van de annuleringskosten vindt u in onze algemene voorwaarden.

 

Krijg ik een bevestiging van de annulering?

Binnen 3 werkdagen na de annulering ontvangt u een bevestiging en een annuleringsfactuur.

 

Kan ik een boeking wijzigen/omboeken?
Afhankelijk van de beschikbaarheid en de voorwaarden van bijvoorbeeld een vervoerder is een boeking vaak nog te wijzigen. Neem hiervoor contact op met één van onze medewerkers door te bellen naar +31 (0)416 35 20 40. Voor het wijzigen van een boeking berekent Euronature administratiekosten.

 

Kan ik een persoon bijboeken?
Uiteraard is dit afhankelijk van de accommodatie die u geboekt heeft. Als er een vlucht bij geboekt moet worden moet er ook nog een vliegtuigstoel beschikbaar zijn. De hoofdboeker kan voor een bijboeking van een persoon telefonisch contact opnemen met ons contactcenter +31 (0)416 35 20 40.

 

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

Voor een adreswijziging stuurt u een email naar info@euronature.nl. Vergeet u niet het reserveringsnummer te vermelden als u reeds een boeking heeft gemaakt.

Prijzen en kortingen

Wanneer geldt er een speciale kinderkorting?
Wij hebben de kinderkortingen zoveel mogelijk verwerkt in ons reserveringssysteem. Dit is helaas niet altijd mogelijk maar wij vermelden altijd op onze website als het niet mogelijk is. In dat geval wordt achteraf de korting verrekend op de factuur.

 

Krijg ik als NFN-lid korting bij Euronature?

Op sommige naturistenterreinen geldt een NFN-korting, dit vermelden wij altijd op onze website bij het betreffende terrein. Deze korting geldt ook als u boekt bij Euronature. Geef bij boeking uw lidmaatschapsnummer op, dan wordt dit achteraf verrekend op de factuur.

Piercings en tatoeages

Wat zijn de richtlijnen voor wat betreft piercings en tatoeages?
Sommige terreinen en accommodaties vinden een enkele piercing (door de navel) en een bescheiden tatoeage geen bezwaar. Informeer vooraf bij onze medewerkers naar de richtlijnen van de door u gekozen bestemming.

Verzekeringen

Kan ik een reis- en/of annuleringsverzekering boeken via Euronature?

Ja, voor verzekeringen werken wij samen met de Europeesche. Alle informatie over de kosten en wat er onder de dekking valt, vind je op onze website.

> Meer informatie over reis- en annuleringsverzekeringen

 

Kan ik na boeking nog een annulerings- of reisverzekering bijboeken?

Ja, een reisverzekering kan achteraf bijgeboekt worden tot de dag van vertrek. De hoofdboeker kan dit telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven. Een annuleringsverzekering kan ook achteraf bijgeboekt worden. Kijk goed in de voorwaarden van uw verzekeringsmaatschappij voor de regels voor wat betreft het moment van afsluiten van een annuleringsverzekering.

 

Hoe kom ik aan een schadeaangifteformulier?

Op de website van de Europeesche kunt u een schade melden via het online schadeformulier.

 

Hoe moet ik een klacht indienen bij de Europeesche?

Kijk op https://www.europeesche.nl/klachtenregeling

 

Vliegen

Hoeveel bagage mag ik meenemen bij mijn vliegreis?
Dit is verschillend per luchtvaartmaatschappij. Bereid u goed voor op uw vliegreis en bekijk per luchtvaartmaatschappij de voorschriften voor ruimbagage, handbagage, bagage voor baby's/kinderen en bijzondere bagage.  

 

> Transavia

> Ryanair

> Easyjet

> Vueling

> KLM

> Air Corsica

> Brussels Airlines

> Corendon

> Eurowings

> Germania

> Condor

> TUI Fly

 

Wat als mijn koffer te zwaar blijkt te zijn op de luchthaven?
Als bij het inchecken het toegestane aantal kilo's bagage wordt overschreden wordt een overbagagetarief gehanteerd. Zie voor de actuele tarieven de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd. Bovendien mogen bagagestukken nooit zwaarder wegen dan 32 kilo per stuk. Wij raden u dan ook sterk aan om u aan de bagageregels te houden.

 

Wat zijn de regels voor vloeistoffen in de handbagage?

Binnen de Europese Unie gelden regels voor wat er mee mag in uw handbagage in het vliegtuig.

> Bekijk de regels op rijksoverheid.nl

> Bekijk de regels op vlaanderen.be

 

Hoe moeten de namen op vliegtickets worden vermeld?
In uw boeking dienen absoluut de juist gespelde namen inclusief eerste voornaam en geslacht, zoals in het paspoort of ID-kaart, te staan. Voor gehuwde reizigers dient alléén de eigen (meisjes)naam die ook in het paspoort (of ID-kaart) staat, in uw boeking te staan. Zijn uw 2e of eventuele 3e voornaam niet correct, dan kunt u toch gewoon reizen. Indien namen onjuist geschreven zijn, kunt u geweigerd worden voor een vlucht. Alle gevolgen en eventuele kosten die hier uit voortvloeien zijn voor uw eigen verantwoordelijkheid en/of rekening.

 

Tot welke leeftijd wordt een kind meegerekend als een baby bij het boeken van een vliegticket?
Van 0 tot 2 jaar (op de dag van vertrek) wordt een kind meegerekend als baby. U betaalt geen reissom, maar er worden wel administratiekosten in rekening gebracht. De baby heeft geen recht op een eigen stoel in het vliegtuig.

 

Hoe zit met het rollators, rolstoelen, golfuitrusting en andere bijzondere bagage om mee te nemen in het vliegtuig?
Aan het meenemen van bijzondere bagage zijn bepaalde kosten en regels verbonden en het verschilt per luchtvaartmaatschappij. Neem hiervoor contact op met onze medewerkers.

 

Zijn de vertrektijden van het vliegtuig al bekend?
Bij chartervluchten kunnen wij tot 10 dagen voor vertrek helaas geen informatie geven omtrent de definitieve vertrektijden. Wij verzoeken u geen contact met ons op te nemen, aangezien onze medewerkers niet over voorlopige vluchttijden beschikken. Eerder genoemde vluchtschema's kunnen in de tussentijd veranderd zijn.

 

Hoe lang van tevoren moet ik inchecken?
Voor alle luchtvaartmaatschappijen dient u minimaal tweeënhalf uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn om in te checken. Op de luchthaven in het buitenland dient u twee uur voor vertrek aanwezig te zijn. Zorg er altijd voor dat u op tijd bent en houd ook rekening met eventuele rijen voor de incheckbalie. Na het missen van het vliegtuig heeft u geen recht op restitutie. Op de luchthavens wordt via monitoren aangegeven bij welke balies u kunt inchecken. Wanneer u online heeft ingecheckt hoeft u vaak maar 1 of 1,5 uur voor vertrek aanwezig te zijn. Dit is per maatschappij en luchthaven verschillend. Bij het online inchecken ontvangt u daarvoor informatie. Houdt u er echter altijd rekening met files of oponthoud onderweg naar de luchthaven!

 

Kan ik een voorkeur opgeven voor extra beenruimte?
Wij kunnen alleen een voorkeur voor extra beenruimte aannemen indien:

  • U dit nodig heeft op medische gronden (overhandigen van een medische verklaring bij inchecken is verplicht);
  • U langer bent dan 2 meter.

 

Kan ik via Internet inchecken?
Zie hiervoor de informatie op het (e)ticket. Vliegt u met Ryanair dan MOET u via internet inchecken.

 

Hoe moet ik online inchecken bij Ryanair?
Heeft u via Euronature een vliegticket geboekt?

> Bekijk de uitleg

 

Moet ik mijn vlucht herbevestigen?

Nee, dit is niet nodig, tenzij anders aangegeven op het (e)ticket.

Autohuur

Kan ik de auto op de luchthaven ophalen en weer inleveren?

Ja, wij kunnen er voor zorgen dat er een huurauto voor u bij aankomst op de luchthaven voor u klaarstaat en dat u die daar bij uw vertrek ook weer kunt inleveren. Vertrek vanaf een andere luchthaven dan die van de aankomst is ook meestal geen bezwaar.

 

Kan ik de auto bij de accommodatie laten afleveren?

Dit is afhankelijk van de ligging van de accommodatie en de duur van de huur. Neem hiervoor contact op met onze medewerkers.

 

Hoe moet ik de borg betalen?

Voor de waarborg is een creditcard met pincode op naam van de hoofdbestuurder vaak verplicht. Wij kunnen bij de verhuurder voor u informeren of hij de borg contant wil accepteren.

 

Transfers

Is de transfer bij de prijs inbegrepen?
Nee, deze dient u apart bij te boeken, tenzij anders aangegeven bij de informatie over de accommodatie.

 

Hoe herken ik de chauffeur op de luchthaven die mijn transfer verzorgt?
In uw reisbescheiden vindt u instructies. Lees deze goed door voor aanvang van uw vakantie.

Klacht, compliment of tip

Hoe dien ik een klacht in?

Meld een klacht altijd eerst ter plaatse bij de accommodatiehouder, de betrokken leverancier of dienstverlener zodat zij er alles aan kunnen doen om een oplossing te vinden. Bent u niet tevreden over de oplossing of is contact niet mogelijk, neem dan direct vanaf uw vakantieadres telefonisch contact met ons op. Buiten de kantoortijden, op zon- en feestdagen kunt u een bericht inspreken op de voicemail of een e-mail sturen naar info@euronature.nl. Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u uiterlijk binnen één maand na afloop van de reis de klacht schriftelijk (met een motivatie) indienen. U ontvangt uiterlijk binnen één maand onze reactie.

 

Wij kunnen u alleen helpen als wij op de hoogte worden gesteld, want bent u eenmaal terug in Nederland dan kunnen wij het probleem achteraf niet meer voor u oplossen. Klachten die dus na terugkomst voor het eerst aan ons worden voorgelegd, nemen wij niet in behandeling. Wanneer u zelf wijzigingen aanbrengt in de reservering(en) of alternatieven boekt, dan kan dit alleen na onze uitdrukkelijke toestemming. In andere gevallen heeft u geen recht op restitutie. Wanneer de klacht betrekking heeft op de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze uiterlijk binnen één maand na de datum van boeking bij ons indienen.

 

Compliment of tip

Wilt u iets kwijt aan ons? Een compliment, een tip of een verbeterpunt? We horen het graag via info@euronature.nl. Met uw input kunnen we onze service steeds weer blijven verbeteren.

 

 

Over Euronature

Wat zijn de openingstijden van Euronature?

Wij zijn geopend van:
Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 17.30 uur
Zaterdag: 09.00 - 14.00 uur
Zon- en feestdagen: gesloten

 

Let op: Wij zijn geopend, maar wij ontvangen wegens coronavirus maatregelen tijdelijk geen bezoekers op ons reisbureau. Wij verzoeken u telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen.

 

Wat zijn de contactgegevens van Euronature?

U kunt ons kantoor vinden op:

Raadhuisplein 5

5161 CG Sprang-Capelle

Nederland

 

T (NL) 0416 35 20 40

T (BE) 0031 416 35 20 40

 

Heeft Euronature een brochure die ik kan aanvragen?

Wij hebben geen brochure meer. De actuele prijzen staan op onze website. Wij willen bijdragen aan een beter milieu en doen dat door onder meer geen brochure meer te maken.

 

Op welke social media is Euronature te vinden?

U kunt ons vinden op Facebook en Twitter.

 

Staat uw vraag er niet bij?

Bel ons op +31 (0)416 35 20 40 of stuur een e-mail naar: info@euronature.nl.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief
Contactgegevens

Kunnen wij u helpen?

ma-vr: 09:00 - 17:30 uur za: 09:00 - 14:00 uur
Stuur ons een e-mail