Goed verzekerd
Onbezorgd genieten

Goed verzekerd op reis

Onbezorgd op vakantie gaan is belangrijk. Daarom zijn er reisverzekeringen en annuleringsverzekeringen die u verzekeren voor risico’s die u niet had verwacht. Een reisverzekering dekt personenhulp maar is altijd uit te breiden met aanvullende diensten als bijvoorbeeld geneeskundige kosten of wintersport. Een annuleringsverzekering sluit u af wanneer u onverwachts niet op vakantie kunt of voor ongebruikte reisdagen. Beide verzekeringen kunnen voor een kortlopende of doorlopende periode afgesloten worden. Euronature werkt samen met de specialist op het gebied van reis- en annuleringsverzekeringen voor een onbezorgde reis, namelijk A.S.R.

Doorlopende verzekering voor reizen

Altijd een reisverzekering op maat

U kunt uw Doorlopende Verzekering voor Reizen zelf samenstellen. U mag bijvoorbeeld zelf bepalen of u alleen een reisverzekering, een annuleringsverzekering of een combinatie daarvan wilt. Daarnaast kunt u kiezen uit de varianten Basis, Comfort en Optimaal. Hiermee bepaalt u zelf hoe goed u verzekerd bent. Tot slot kunt u uw verzekering uitbreiden met diverse dekkingen, zodat deze volledig aansluit op uw reizen. En bent u het hele jaar door verzekerd. Ideaal, als u meerdere keren op reis gaat!

> Bereken uw premie

 

Basis: de belangrijkste risico’s verzekerd

Met de variant Basis bent u goed verzekerd voor de belangrijkste risico’s tijdens uw reis. Zo bent u per reis zestig dagen aaneengesloten verzekerd voor deskundige hulpverlening via A.S.R.Hulplijn. Daarnaast heeft u recht op enkele belangrijke vergoedingen. Zo zijn alle kosten van personenhulp standaard tegen kostprijs gedekt en is bagage tot € 1000,- per persoon per reis gedekt. Heeft u de dekking geneeskundige kosten meeverzekerd? Dan krijgt u alle onverwachte medische kosten standaard vergoed. Zelfs wanneer deze onder uw verplicht eigen risico van uw verzekering vallen.

 

Comfort: meer dan ruime vergoedingen

De variant Comfort van A.S.R. biedt meer dan de Basis reisverzekering. Met Comfort verzekert u zich bijvoorbeeld per reis voor negentig dagen aaneengesloten. En ook hierbij zijn alle kosten van personenhulp standaard tegen kostprijs gedekt. Bij de variant Comfort is uw bagage bovendien tot € 3000,- per persoon per reis gedekt. Heeft u de dekking geneeskundige kosten meeverzekerd? Dan krijgt u alle onverwachte medische kosten standaard vergoed. Zelfs wanneer deze onder uw verplicht eigen risico van uw verzekering vallen.

 

Uitbreidingen voor Basis & Comfort

U kunt uw Basis of Comfort reisverzekering verder uitbreiden met dekkingen die uw reisverzekering nog beter laten aansluiten op uw reisgedrag. Gaat u bijvoorbeeld vaak op wintersport of wilt u zich in het buitenland verzekeren voor rechtsbijstand of geneeskundige kosten? U kunt de dekking dan altijd naar wens aanpassen.

 

Optimaal: alles perfect geregeld

Wilt u geen enkel risico nemen en gewoon met een zeker gevoel op reis gaan? Dan is de variant Optimaal van A.S.R. perfect voor u. Met deze uitgebreide reisverzekering komt u niet voor verrassingen te staan. De kosten van personenhulp zijn standaard tegen kostprijs gedekt. En uw bagage is zelfs tot € 5000,- per persoon per reis gedekt. Bovendien is uw bagage tot twee jaar oud voor de nieuwwaarde verzekerd, zonder eigen risico! Heeft u de dekking geneeskundige kosten meeverzekerd? Dan krijgt u alle onverwachte medische kosten standaard vergoed. Zelfs wanneer deze onder uw verplicht eigen risico van uw verzekering vallen. En gaat u lang reizen of bijvoorbeeld overwinteren in een warm land? Dan bent u maar liefst 180 dagen aaneengesloten verzekerd, wereldwijd.

 

Verzekeringskaart doorlopende reisverzekering
Voor uitgebreide informatie en de polisvoorwaarden van de doorlopende reisverzekering verwijzen wij u naar de verzekeringskaart van A.S.R.

> Verzekeringskaart

 

Voorwaarden
De verzekeringsvoorwaarden van de doorlopende reisverzekering van A.S.R.

> Voorwaarden doorlopende reisverzekering

 

Extra informatie over voordelen van A.S.R.
Hulp op reis van a.s.r.-app
A.S.R. heeft speciaal voor vakantiegangers gratis de Hulp op reis van a.s.r.-app gecreëerd voor als u snelle hulp bij schade nodig heeft. Zo kunt u direct de alarmcentrale bereiken bij een noodsituatie en de app geeft de nodige medische informatie weer over uw vakantieland. Wat kunt u allemaal met de app doen? Uw verzekeringsgegevens, foto’s en documenten heeft u altijd met de app bij de hand. Daarnaast kunt u uw locatie delen met thuisblijvers en medereizigers, belangrijke informatie over de bestemming ophalen, persoonlijke documenten ophalen en u kunt notities en foto’s opslaan als er schade is. U kunt meer informatie over de app en het downloaden van de app vinden op:
> Hulp op reis van a.s.r.-app   

 

24/7 Hulp van A.S.R.
Waar u ook bent en wat er ook gebeurd, A.S.R. biedt een uitstekende service. De hulplijn van A.S.R. is wereldwijd 7 dagen per week en 24-uur per dag bereikbaar. In het geval van pech, ongevallen, ziekte en calamiteiten staan de medewerkers voor u klaar. Voor medische gevallen wordt u via de hulplijn doorverwezen naar een ziekenhuis en indien het nodig is wordt de alarmcentrale van SOS International ingeschakeld. SOS International is gespecialiseerd in persoonlijke en materiele hulpverlening. Met hulp van A.S.R. bent u altijd in handen van de beste specialisten in de omgeving van uw vakantieverblijf.

 

De hulplijn bereikt u via het telefoonnummer: +31 20 6515 777. Zorg dat u op het moment van bellen het boekingsnummer en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent bij de hand heeft.

 

Bij medische zorg is het belangrijk om uw EHIC (European Health Insurance Card) bij te hebben. Vaak staat dit vermeld op de achterkant van uw verzekeringspas. De EHIC-pas is te gebruiken in: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland en Australië. In Marokko, Turkije en Tunesië heeft u een 111 formulier vanuit uw zorgverzekering nodig.

 

Wat te doen bij beschadiging, verlies of diefstal?
Mocht er iets met de bagage zijn gebeurd of uw bagage is niet aangekomen op het vliegveld dan is het belangrijk dat u een PIR-rapport (Property Irregularity Report) laat opstellen door de vliegmaatschappij op het vliegveld. Daarnaast is het belangrijk dat u foto’s maakt van de beschadigde artikelen en deze artikelen ook altijd bewaart. In sommige gevallen moet het bewijs overhandigd worden aan A.S.R.

Als uw bagage tijdens uw reis gestolen is, dan is het belangrijk dat u aangifte doet bij de plaatselijke politie. Zorg dat u hier altijd een schriftelijke kopie van heeft.

 

Schadeclaim indienen
Bij schade kunt u een schadeclaim indienen via het online schadeformulier van A.S.R. Het schadeformulier moet zo volledig ingevuld worden, mogelijk met de bewijzen, het PIR-rapport en garantiebewijzen.

 

Meer weten

Heeft u speciale wensen of wilt u meer weten over de mogelijkheden bij A.S.R.? Neem dan contact met ons op via tel. 0416 35 20 40 of stuur een e-mail naar info@euronature.nl.

 

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief
Contactgegevens

Kunnen wij u helpen?

ma-vr: 09:30 – 17:00 uur za: 09:30 – 14:00 uur
Stuur ons een e-mail